zaterdag 3 juni 2017

Coolblue



Ik ga het helemaal anders doen! Deze keer dan.
    Zet dit filmpje aan en lees ondertussen mijn blog. Lekker hè, zo’n muziekje op de achtergrond. 

Als je werkelijk op de link hebt geklikt en verder kijkt, zie je dat ik reclame maak voor COOLBLUE. Ik werd aan hen herinnerd door hun commercial waarin zijn claimen dat de man altijd een groot bakbeest televisie wil hebben.
    Willen manspersonen niet altijd alles groter? Ik dacht altijd dat alleen in Amerika alles much bigger was: de Bigger Mac, de Mega Cola, een grotere mond (hoor Trump tetteren) en zo meer. COOLBLUE opende echter mijn ogen. Ik zie helder dat mannen alles bigger willen en de vrouw? Die wil een klein beeldbuisje aan de muur. Zij houdt van klein, overzichtelijk en schattig. Leuk hè, gegeneraliseerde verschillen.

Nou is het serieus zo dat ik zit te popelen om weer eens iets te bestellen bij COOLBLUE.
    Nog niet zo lang geleden bezorgden zij onze nieuwe wasmachine. Prima kerels; ze handelden alles netjes af en waren super vriendelijk. Ze verdienden ieder een lolly en sticker.
    Bij DHL kunnen ze (wat mij betreft) daarvan leren. Die bezorger is zo overhaast; in al zijn snelle ongezelligheid hoort hij mijn “bedankt” (na het plaatsen van mijn handtekening) als hij bij de volgende klant een straat verderop aanbelt! Ik ben geneigd de volgende keer niets te zeggen.

COOLBLUE it is!
    Dankzij de Consumentenbond en Kieskeurig kwamen we uit bij COOLBLUE. Ik mag wel reclamegeld vangen voor alle scherm-tot-scherm-reclame die ik hier uit.
     De CONSUMENTENBOND vertelde me welke de beste wasmachine was, KIESKEURIG toonde me de beste prijs, maar ik wilde een stille en kwam uit bij COOLBLUE. Hun iSensoric werd het. Klinkt gevoelig, hou ik van.

Terwijl dat apparaat mijn was schoon draait lees ik de mails van COOLBLUE om te checken of ik iets gemist heb. Marcel stuurde ze naar me door.
    Had hij dat nou maar eerder gedaan zeg! Ik blijk een paar geweldig typische zaken te hebben gemist. Onder andere het wachtmuziekje waar jij naar luistert. Zo doen zij hun best het wachten leuker te maken. Ze doen zelfs meer, ze geven therapie. COOLBLUE is een all-in business. Kijk, dit staat in hun mail:

Wat je verder van ons mag verwachten
Wachttherapie
Via
Mijn Coolblue kun je de bestelling volgen. Heb je een hekel aan wachten? Je kunt bij ons in wachttherapie.

Ja, je ziet het goed, zij hebben meer wachttherapie mogelijkheden. Ik vind het fantastisch.

Ik zei dat ik het anders ga doen, toch? Bij deze: het is tijd voor een leuke verrassingsactie: Kijk jij even dit geweldig leuke flimpje over verschillende uitpaktypes. Bedenk daarbij welke uitpaktype ik ben en welke ik zou willen zijn. Deel mijn blog, deel je uitkomst en wie het goed heeft krijgt een verrassing thuisgestuurd.

Ondertussen lees ik verder in de COOLBLUE mails en zie iets allerleukst. Ze vragen me de bezorger te verassen. Zo staat er:

Tip: Om de bezorger hartelijk te onthalen kun je zelfgemaakte confetti gooien.

Met een klik op de link ontdek ik een vel papier op mijn kleine beeldscherm, waarop hokjes en kniplijnen zijn gedrukt, inclusief een beschrijving hoe ik zelf confetti maak.
    Deze dame heeft zo’n spijt dat ik dit alles nu pas lees. Een veel leukere blog had geschreven kunnen worden. Maar ja, de bezorgers zijn foetsie, maar I’ve learned a lesson. Niet dat ik COOLBLUEconfetti nodig had, ik heb het standaard in huis. Je weet wel, iets met een perforator.

Tot afgelopen week de stofzuiger begon te rammelen, bonken en een vreselijke stank mijn kamer vulde. Uit dat ding! Ik sprong een gat in de stofwolken.
    ‘Marcel, onze stofzuiger is kapot, zal ik gelijk een nieuwe bestellen bij COOLBLUE? Dat kan ik heus wel zonder jou.’
    ‘Nee, schatje, ik heb de aankoopbewijzen nog. We leven in garantietijd, laat Philips dit maar oplossen.’ Over service gesproken, ook Philips is goed bezig en as I write aan het wachten op een onderdeel om onze stofzuiger te repareren.

Ik ben poepchagrijnig.
    ‘Wat zit jij nukkig te kijken!’, zegt Marcel.
    ‘Wat denk jij nou? De wasdroger begaf het een maand of drie geleden, de wasmachine gaf het draaien op, de stofzuiger liet me achter met een berg stof. Alles best, maar ik wacht op het volgende apparaat dat buiten de garantie om het leven laat.’
    ‘Alsjeblieft niet zeg! Er is genoeg gesneuveld.’
    ‘Ja, maar COOLBLUE moet weer komen.’
    ‘Hoezo?’
    ‘Wat hoezo? Ik heb al weken confetti, lolly’s en stickers klaar liggen bij de voordeur. Voor wie denk je dat het is?’



Jij, lieve lezer, vergeet de verrassingsactie niet. Enne, zet dat filmpje alsjeblieft uit, ik heb het nou wel gehoord.